perjantai 21. kesäkuuta 2013

Synttäriruno vaimolle

En osaa hienoja tauluja maalata, mutta jokin verran finskaa ja svenskaa taalata. 
Mun maalaamaa taulua ois sun vaikea käsittää, niinpä aattelin runon sulle värittää. 
Nyt neljäkymmentä täyteen tuli sulla juuri, kylläpä mulla on käynyt hyvä tuuri.
Sulle paljon onnea haluan mä toivottaa, turha on tässä vanhenemista voivottaa. 
Nyt kypsään ikään alat sinä jo tulla, on onni ollut vanheta kanssasi mulla. 
Onneksi et vanha ole sinä vielä kulta, niin kaukana on kirkkomulta. 
Nyt nuoruuden hösötykset taakse jää, mutta silti pidä nuorekkaana pää. 
Ei vielä ole tarvetta kiikkustuolissa keinua, voit vielä ihan villisti heilua. 
Sinun rakkautesi täyttää meidän kodin kullan kalliin, ei meillä rakkautta koskaan ole jätetty talliin. 
Ei tarvi meillä rakkautta anoa, sen voi vain sanoa.
Vieläkin olet sinä kaunis ja soma, olethan sinä minun oma. 
Lapsilla aina ihana on äitiä halata, niin turvallista on kotia palata.
Kiitos että sinä olet sinä ja sinä olet siinä!

Hyvää syntymäpäivää!

23.3.

JK

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti